مقالات

آموزش چسباندن عکس بر روی تخته شاسی

شاسی عکس چسب دار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از عکس‌های دیجیتال، هنوز هم جذابیت خاصی در چاپ و نمایش عکس‌ها در فضاهای فیزیکی وجود دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند عکس‌های شما را به یک اثر هنری تبدیل کند، چاپ آن‌ها بر روی تخته شاسی است. این روش نه تنها به عکس‌های شما زیبایی و جلوه خاصی می‌بخشد، بلکه فضای داخلی منزل یا محل کار شما را نیز متحول می‌کند. در این وبلاگ، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه چسباندن عکس روی تخته شاسی انجام می‌شود. اگر به دنبال راهی هستید که عکس‌های مورد علاقه خود را به دکوراسیون اتاق خود اضافه کنید تا انتهای این مطلب را دنبال کنید.

تخته شاسی 100

 

لوازم مورد نیاز برای چسباندن عکس روی تخته شاسی

برای چسباندن عکس روی تخته شاسی، نیاز به تجهیزات و لوازم ساده‌ای داریم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تخته شاسی: تخته شاسی یک سازه چوبی یا فلزی است که برای چسباندن عکس بر روی آن نیاز داریم. این تخته‌ها در ابعاد مختلفی موجود هستند، بنابراین باید اندازه مناسبی را برای عکس خود انتخاب کنید.
  • عکس چاپ شده: برای چسباندن عکس روی تخته شاسی، ابتدا باید عکس مورد نظر خود را چاپ کنید. این چاپ می‌تواند با کیفیت مختلفی انجام شود، اما توصیه می‌شود که از چاپ با کیفیت بالا استفاده کنید تا نتیجه نهایی زیباتر و با دوام‌تر باشد.
  • کاتر یا چاقوی برش: برای برش دقیق عکس و تطابق آن با ابعاد تخته شاسی، نیاز به یک کاتر یا چاقوی برش دقیق دارید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید اطراف عکس را به شکل مناسب ببرید.

تخته شاسی خام

 

نحوه چسباندن عکس بر روی تخته شاسی مرحله به مرحله

برای چسباندن عکس روی تخته شاسی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: تهیه تخته شاسی عکس خام (سایز مناسب)

ابتدا باید تخته شاسی مناسب با ابعاد عکس خود انتخاب کنید. دقت کنید که برای اینکه عمل چسباند عکس بهتر و با دقت بیشتری انجام شود، تخته شاسی باید به میزان بسیار اندکی از عکس کوچک‌تر باشد. هر 4 طرف تصویر شما باید کمی از تخته شاسی خارج شود تا خروجی بهتری از کار خود داشته باشید.

مرحله دوم: برداشتن لیبل یا همان برچسب روی چسب شاسی

روی تخته‌های شاسی یک لیبل مخصوص قرار دارد که زیر آن یک چسب مخصوص برای چسباندن تصویر وجود دارد. در این مرحله بخشی از لیبل یا برچسب روی تخته را بردارید و عکس خود را بر روی قسمت جدا شده قرار دهید. در این مرحله، بخش بالایی عکس شما به تخته شاسی می‌چسبد. دقت کنید که باید کمی لبه‌های تصویر از هر طرف، خارج از تخته شاسی قرار بگیرد.

مرحله سوم: چسباندن ادامه عکس و برداشتن کل لیبل تخته شاسی

در ادامه، به‌آرامی ادامه لیبل یا برچسب تخته شاسی را جدا کرده و هم‌زمان ادامه تصویر خود را روی تخته بچسبانید. توجه داشته باشید که این کار را به‌آرامی انجام دهید تا هیچ حبابی بین تخته شاسی و عکس تشکیل نشود.

مرحله چهارم: برش گوشه‌های تصویر

هنگامی که تصویر شما به طور کامل روی تخته شاسی چسبانده شد، خواهید دید که به علت بیشتر بودن سایز عکس نسبت به تخته، کمی از گوشه‌های تصویر از هر 4 طرف خارج شده است. برای این کار تخته را برگردانید و به وسیله کاتر یا هر ابزار برش دیگری، گوشه‌های اضافی را برش دهید و خارج کنید.

با این چهار مرحله ساده می‌توانید به‌راحتی تصاویر خود را روی تخته شاسی بچسانید.

 

چه نوع تصاویری برای چاپ بر روی تخته شاسی مناسب هستند؟

چاپ و چسباندن عکس روی تخته شاسی، یکی از روش‌های زیبا و خلاقانه برای زیباسازی فضاهای داخلی است. شما می‌توانید هر عکسی که می‌خواهید روی تخته شاسی چاپ و نصب کنید. اگر عکس باکیفیتی از اینترنت پیدا کردید و یا یک عکس خانوادگی که با گوشی خود ثبت کرده‌اید، همه این‌ها قابل چاپ و چسباندن روی تخته شاسی هستند. فقط باید توجه داشته باشید که کیفیت عکس به میزان مطلوبی بالا باشد، به خصوص اگر قصد دارید تصویر خود را در ابعاد بزرگ‌تر چاپ کنید. اگر قصد دارید دکوراسیون خانه و اتاق‌هایتان را تغییر دهید، می‌توانید تصاویر دلخواه خود را چاپ کنید، روی تخته شاسی چاپ کنید و روی دیوار اتاق خود قرار دهید.

 

****************************************************************************************************

خرید تخته شاسی عکس خام ارزان قیمت و عمده در انواع سایزها

****************************************************************************************************

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *